Małe 3D
1 października 2006, 09:10Firma NTT DoCoMo zaprojektowała wraz z profesorem Yasuhiro Takagi z tokijskiego uniwersytetu przenośny siedmiocalowy panel LCD wyświetlający trójwymiarowy obraz.
Seksizm i gry wideo?
19 października 2007, 09:38Firma PopCap opublikowała kolejny raport dotyczący gier wideo. Z badań wynika, że aż 72% rodziców/dziadków nie pozwoliłoby swoim pociechom grać w brutalne gry. Zakaz nie obejmuje jednak w równym stopniu dziewcząt i chłopców.
Kreatywni emigranci
24 kwietnia 2009, 08:56Psycholodzy od dawna zastanawiali się, czy mieszkanie za granicą rzeczywiście sprzyja kreatywności. Dr William Maddux postanowił to sprawdzić, a zainspirowała go recepta na sukces przekazywana wśród artystów z pokolenia na pokolenie: pragniesz pożywki dla wyobraźni albo chcesz podszlifować warsztat – wyjedź poza granice swojego kraju.
Prawie nie robi im wielkiej różnicy
5 maja 2010, 10:43Mózg hazardzistów silniej reaguje na sytuacje bliskie wygranej ("delikatne chybienie") niż mózg osób bywających w kasynie jedynie od czasu do czasu. Wg specjalistów z Cambridge, może to wyjaśnić, czemu osoby uzależnione nadal obstawiają, mimo że tracą.
Grając w papier, kamień, nożyce, wzajemnie się naśladujemy
20 lipca 2011, 15:54Uczestnicy gry papier, kamień, nożyce nieświadomie naśladują ruchy dłoni przeciwnika, znacznie zwiększając prawdopodobieństwo, że runda zakończy się remisem.
Komputer rozpoznaje emocje na podstawie mowy ciała
10 marca 2014, 07:25Zespół Antonia Camurriego z Uniwersytetu w Genui zbudował system z Kinectem Microsoftu, który pozwala komputerowi odczytać emocje użytkownika z mowy ciała.
Internauci sfinansują projekty naukowców
27 października 2016, 06:04Powstała platforma internetowa, dzięki której naukowcy będą mogli sfinansować swoje projekty z pomocą internautów. Twórcy ScienceShip.com mają nadzieję, że ich pomysł wesprze proces komercjalizacji nauki w Polsce.
Konsumują biliony gigabajtów informacji
10 grudnia 2009, 12:08Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego przygotowali raport o konsumpcji informacji przez Amerykanów w 2008 roku. Wynika z niego, że mieszkańcy USA w ciągu 12 miesięcy "użyli" 3,6 zettabajtów (1021, bilion gigabajtów) informacji i niemal 11 biliardów wyrazów.
ZX Spectrum kończy 25 lat
24 kwietnia 2007, 10:02Legendarny komputer ZX Spectrum obchodzi swoje 25-lecie. Maszyna trafiła na rynek w kwietniu 1982 roku i, czego zapewne jej twórcy się nie spodziewali, rozpoczęła komputerową rewolucję.
Dotyk wart tysiąca obrazów?
5 marca 2008, 23:43Od wielu lat naukowcy próbują udoskonalić sposoby komunikacji człowieka z komputerem. W ramach tych prac wypróbowano szereg interesujących pomysłów, jednak jedynym znaczącą innowacją ostatnich lat okazały się bezwładnościowe manipulatory do konsoli Wii. Na szczęście nowoczesne interfejsy zaczynają być stosowane także poza branżą gier komputerowych. Tureccy klimatolodzy stosują bowiem system map umożliwiających "wyczuwanie" prędkości wiatru, wilgotności czy temperatury.